BESKRIVELSE AF HOLD I FITNESS

  • SENIORFITNESS

    Tirsdag kl. 11.00 – 12.00 start dato 20 august
    Torsdag kl.10.00 - 11.00 start dato 22 august

    Holdbeskrivelse: Senior fitness er tilpasset et ældre publikum. En time med gode styrke og stabilitetsøvelser , men også enkelte pulsøvelser. Timen kræver ingen forudsætninger for at deltage, blot at man er 50 år +. Der tages hensyn til individuelle træninsniveaver samt skavanker.

    Instruktør - Agnes Hidalgo Rodriguez

  • ZUMBA

    Tirsdag kl. 19.00 – 20.00 start dato 20 august

    Holdbeskrivelse: Zumba er en sjov, glædesfyldt, og effektiv motionsform, der kombinerer dansens glade elementer fra bl.a. salsa, marengue, reaggeaton, samba med fitness- eksotiske latinske rytmer. Rutinerne i Zumba er en kombination af hurtige og langsomme rytmer, og er særdeles effektiv til både vægttab og toning af kroppen. Du får pulsen op, masser af sved på panden og samtidig med får du det mega sjovt. Før du ved af det, er du kommet i bedre form, og dit energi niveau bliver skyhøjt!

    Instruktør - Agnes Hidalgo Rodriguez

  • CIRKEL TRÆNING

    Onsdag kl. 20.00 – 21.00 start dato 21 august

    Holdbeskrivelse: Hver træningstime er bygget op med et god opvarmning, derefter selve dagens træning. Timen sluttes altid af med gode stræk som vil øge din velbefindende. Onsdagens træning består af cirkel træning – også kaldet: LOOP, TABATA, Circuit traning, ja det er høj intensitet og simple udførsler – så alle M/K’ er kan være med. Der er ingen koordination inkluderet i denne træning. Der bliver en god grund til at have gode sko på, håndklæde samt drikkedunk med.

    Instruktør - Maj-Britt Hansen, Uddannet fitness instruktør i 1998, og har siden da undervist i div. Centre, gymnastikforeninger, samt i relation #fittnesbymajBritt

  • TEENFITNESS

    Torsdag kl. 19.00 – 20.00 start dato 22 august

    Holdbeskrivelse: Holdet er for teenagere i alderen 13 – 19 år og for alle både drenge og piger. Der er mulighed for selv den mest utrænede og trænede teenager at blive presset. Træningen vil være afvekslende og alsidig med træningen som en ”leg” men på den ”seriøse” måde. Facts omkring teenagere og motion: Daglig fysisk aktivitet begrænser sig i dag for mange teenagere til de bevægelser, de laver med deres fingre på telefonens eller computerens tastatur. Denne form for fysisk aktivitet er ikke noget som gør dem særlig stærke eller sunde af. Motion er essentielt for et ungt menneske; det forbedrer koncentrationsevnen og evnen til at præstere i skolen, på arbejdet mm; det forbedrer søvnen – noget, man skal have rigtigt meget af som teenager, fordi en krop i forandring kræver en god nattesøvn. Og så forbedrer det humøret. Men også på længere sigt er det en fordel at have godt med motion med i bagagen. Vores grundform etableres nemlig bedst, mens vi er børn og unge. Desuden forbedrer motion i en ung alder knogleopbygningen. Når vi rammer 30’erne, gavner motion kun knoglerne i kraft af at det styrker vores muskler og dermed lader dem tage noget mere af ”læsset”. Sidst, men ikke mindst viser flere undersøgelser også, at fysisk aktive børn og unge bliver lykkeligere voksne.

    Instruktør - Maj-Britt Hansen, Uddannet fitness instruktør i 1998, og har siden da undervist i div. Centre, gymnastikforeninger, samt i relation

  • WORKOUT

    Torsdag kl. 20.00 – 21.00 start dato 22 august

    Holdbeskrivelse: Holdet er et hold hvor du træner hele kroppen. Det er et mix af en masse ”fitness-timer” blandet godt og grundigt sammen (stram op, Mave/balle/lår De primære træningsområder er de større muskelgrupper (mave, baller, lår, arme og core). Holdet har tidligere kørt som workout her i Grejs i 4 år. Ingen træningstimer vil være ens – så for dig som gerne vil have forskellige øvelser, og timer er holdet perfekt for dig. Hver træningstime er bygget op med et god opvarmning, derefter selve dagens træning. Timen sluttes altid af med gode stræk som vil øge din velbefindende.

    Instruktør - Maj-Britt Hansen, Uddannet fitness instruktør i 1998, og har siden da undervist i div. Centre, gymnastikforeninger, samt i relation

  • FITNESS & TAPAS

    Fredag kl. 17.00 – 18.00 – start dato kommer snarest

    Holdbeskrivelse: Kommer senere men er en time med cross fit lignende ting efterfulgt af hygge